Pro Rusňákovu DRFG je aktuálně český trh v oblasti retailových nemovitostí malý
drfg

Aktuální podmínky na českém trhu v oblasti real estate nutí nejen velké hráče přehodnocovat své dlouhodobé strategie. I investiční skupina DRFG se tak věnuje expanzi do zahraničí více než dříve, po polských retailových parcích je pro skupinu perspektivní Slovensko, Chorvatsko, Rumunsko, ale zajímavé obchodní příležitosti skýtá i Slovinsko.

DRFG Real Estate investuje do různých druhů nemovitostí

Když se ohlédneme několik let zpět, utvrdíme se, že historicky jsou hlavním byznysem DRFG retailové parky. Nicméně vzhledem k tomu, co se děje na českém trhu, se DRFG rozhodla v nedávné době vstoupit i do segmentů industriálních nemovitostí a bydlení.

Ve skupině přetrvává strategie tří segmentů:

  1. retailové parky,
  2. logistické areály,
  3. rezidenční projekty.

Letos a v předchozím roce Rusňákova DRFG investovala více než 50 % investic do industriálních nemovitostí, zejména do logistiky. O zbytek se dělí byty a retail. Nevýhodou rezidenčního segmentu jsou vysoké úrokové sazby jak pro projektové financování, tak pro žadatele o hypoteční úvěry. To může způsobit určité zpomalení trhu a to, že ceny dál neporostou takovým tempem jako dosud. Oproti tomu ale zase působí dlouhý povolovací proces, který podvazuje nabídku. Výsledkem je, že ceny zejména ve velkých městech (v Praze či Brně) neklesají.

Ceny nových bytů ve velkých městech klesat nebudou

V Česku se dlouhou dobu rozevíraly nůžky mezi cenou rezidenčních nemovitostí a průměrným příjmem obyvatel. Teď inflace tlačí zaměstnavatele, aby navyšovali mzdy, a zároveň nastala dočasná stagnace cen nemovitostí, takže se zmíněná mezera trochu uzavřela. Nicméně v Praze a Brně byla tak silná poptávka, která nebyla uspokojena, že žádné splasknutí bubliny a razantní propad cen opravdu nehrozí.

Expanze do zahraničí ve sféře retailových nemovitostí

V oblasti retailových nemovitostí je v tuzemsku větší konkurence a je relativně těžké najít projekt s vyšším výnosem. Proto se skupina Davida Rusňáka rozhodla expandovat a první transakce uskutečnit na Slovensku, v Polsku a v hledáčku mají i Chorvatsko, Rumunsko a relativně zajímavým shledávají i Slovinsko.

Specifická strategie Rusňákovy DRFG pro každý trh

Na Slovensku se DRFG jeví perspektivní všechny tři zmiňované segmenty, na které primárně cílí. Problémem slovenského trhu je ovšem to, že je malý. Skupina se v Polsku zaměřuje na logistiku a retail, dokonce ve Varšavě mají otevřenou kancelář.

Autor: Michal Pecka


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.